tisdag 13 december 2011

Charlie 4 år

Jag har varken  haft tid eller ork att skriva i bloggen, det är fullt upp att ha två barn/fyra barn... helt klart. Jag hade faktiskt inga föreställningar alls om hur det skulle vara att ha barn men vissa dagar är tuffa, helt klart. Sedan är ju förstås alla barn olika och jag har förärats med ganska livliga sådana! :)
Nu var det inte det jag skulle avhandla i detta lilla inlägg utan jag vill bara gratulera vårt älskade lilla yrväder som kom till världen för ganska precis 4 år sedan! Charlie är den bäste och meste kille man kan ha, inga chanser att soffa till sig med honom! Vi har självklart gratulerat Charlie storstilat idag och jag tror han var väldigt nöjd när han precis somnade. Det var sång och paketöppning på säng men en massa fina presenter, sedan blev det följa snöre.... till ett jättestort paket på nedervåningen... innehållandes det han önskade sig mest tror jag; en bilbana! :)
Till frukost blev det oboy, lussekatt och pepparkakort till SVT:s luciatåg. Mysigt! Sedan bar det av till dagis och det var inga sura miner idag inte! vid 15.00 begav jag mig till dagis igen för att se luciatåget där. Helt fantastiskt übersött! Och Charlie var så stolt stjärngosse! Han sjöng högt och tydligt och rakryggat med i alla sånger, vilken stor kille han har blivit!

På kvällen begav vi oss till San Marco där vi åt födelsedagsmiddag. Inez var trött och ville inte sova så det blev en ganska stressande tillställning men Charlie höll hov för servitriserna och hängde mest i baren och konverserade dem. Han såg att en av tjejerna hade ett lypsyl och påpekade att hon nog skulle bli finare om hon använde läppstift. :-) Det är vår Charlie det!

Grattis stora killen!!
Inez tyckte nog hela grejen var konstig, väckas tidigt för att sjunga för Charlie...
Charlie fick så många fina paket och jag tror han var nöjd med varenda ett av dem! Tigernallen spanar in paketöppningen!
Gofis! Nästa gång vi sjunger Ja må hon leva så är det för dig!


Följa snöret var kul!


Stort paket!!

Precis vad jag önskade mig!
Lussefrulle!
Syskonbus innan dagis.
I väntan på luciatåget.
Hur söta är de inte?? Syns C?
Charlie tog i för kung och fosterland när han sjöng!
:)
Gratulationer från Elsa.

Mums! Bra avslut på en bra dag! :)

Nu ska jag snart krypa i säng, ute vräker regnet ner och det blåser storm låter det som. En perfekt kväll att hålla sig inne i stugvärmen.

Gonatt folks! :)

torsdag 23 juni 2011

Inez sover o sover...

Det hällregnar och blåser storm ute. Det har det gjort precis hela dagen. Nu är kl. snart halv tre. Inez är inte pigg alls utan sover och sover... hon är febrig, lite snorig och nyser. Hon ser rätt ynklig ut men bränner av ett smajl med jämna mellanrum ändå.

Om ett par timmar drar vi mot Vansbro, hoppas att bilresan går bra trots att hon inte är hundra. Ska hämta Charlie på dagis snart och Henke skulle komma hem vid 15.30-tiden tror jag.

Ha en trevlig midsommar allihop!
Ann-Sofi

onsdag 22 juni 2011

Krasslig Inez 6 månader idag!

Idag fyller Inez ½ år! :) Lilla, goa, älskade Skruttan! Vilken jäkla tur vi hade att det var just hon som kom till oss!

Tyvärr har Inez varit rätt gnällig idag, inte alls lik sig. Hon har gnällt mest hela tiden och så var hon lite febrig ikväll. 37,6. Inte har hon ätit lika bra som hon brukar heller. Vi la henne för kvällen vid 19.30 men nu är klockan 23.00 snart och hon har precis vaknat så nu sitter hon bredvid mig här i babysittern, hennes ögon visar att hon är sjuk. Typiskt att hon ska bli krasslig nu då när vi ska hem till Vansbro i morgon. Känns bekant på något sätt: Vansbro = då blir vi sjuka. Det kanske är tänder på gång, vem vet?

Nä nu ska jag dricka upp min kopp te, ta med Inez in i badrummet så att jag kan duscha. Har varit ut och sprungit på kvällen så en dusch är nödvändigt.

Gonatt!

tisdag 21 juni 2011

Inez har ätit gröt...

... o det blir rätt kladdigt!


måndag 6 juni 2011

Solig nationaldag i Mariefred

Idag är det Sveriges nationaldag = röd dag i kalendern = Henke o barnen är lediga! Solen sken som sjutton så vi beslöt oss för att göra en utflykt någonstans. Valet föll på Mariefred som ligger ca 1 tim söderut.
Mariefred är så himla fint, vi picknickade precis vid Gripsholms slott och sedan gick vi en promenad i lilla pitoreska stan. Charlie hittade någon gammal tågvagn eller liknande vid stationen som han maniskt var och lekte på. Picknicka var inte längre intressant när han visste att den där vagnen stod där... Jaja. Sån e han.

I morgon börjar arbetsveckan igen... och när vi gick igenom kalendern för denna vecka såg den rätt full ut. Mammalunch hos mig, kompislunch, middagsgäster, familjepicknick med Abbes klass, studentmottagning hos grannarna, vaccination, möte på jobbet.... så den här veckan ska nog gå i rask takt den med.

Ikväll har Inez inte velat sova. Hon ligger för tillfället ute i vagnen och sover... det var enda stället jag till slut kunde söva henne! Och klockan är 22.30, dags att bära upp henne snart.

Här är några bilder från dagen!
Gonatt!

Ost- och skinksallad till lunch och Marabou Choklad muffins till fikat :) 


Grabbarna som jag hängde med idag...


Tågvagnen som Charlie helt snöade in på.

 

Lite glass (Charlie väljer förstås Magnum) innan hemfärd!

söndag 5 juni 2011

Inez trummar!

Bröllop

Igår gifte sig Anders & Annika i Sofia kyrka. De var så fina och vilken vacker klänning Annika hade! Helt i min smak! :) Hela familjen var med i kyrkan och därefter åkte vi hem med de stora barnen och jag passade på att amma. Elsa och Albin hade fått i uppdrag att vara barnvakter åt Charlie, Inez tog vi med till festen. Hon skötte sig jättebra och sov större delen av middagen, skönt! Hon vaknade lagom till kaffet och satt med oss vid bordet då. Hon var pigg och glad och helt klart yngst på festen!

Det hade gått jättebra för Elsa och Albin att vara barnvakter till Charlie. Han hade - kors i taket - skött sig jättebra! Han kan när han vill! Duktiga barn vi har!

Här är lite bilder från bröllopet!

 Hela familjen samlade på en bild! :-)

 Fina Karin och Rodolfo.

 Henke och Rodolfo.

 Barnen i kyrkan! När det var dags för att avge löftena blev jag tvungen att gå ut med Inez för då babblade hon alldeles för mycket! Men Charlie skötte sig perfekt!


Härliga Iris med dottern Maria.

 Brudparet!

Dags för avfärd i Rollsen.